همانطور که می‌دانید تکنولوژی نحوه انجام مشاغل زیادی را دچار دگرگونی و تحول کرده است و آینده کار حسابداری کسب‌وکارها نیز از این قبیل مستثنی نیست. کسب‌وکارها موفقیت را با اعداد و ارقام اندازه‌گیری می‌کنند، به همین دلیل است که حسابداری اهمیت بالایی برای کسب‌وکارها دارد. همین موضوع اهمیت مطالعه‌ی آینده این رشته را دوچندان می‌کند.

آینده کار حسابداری

((شرکت حسابداری اَزتا،سالهاست که با ارائه آموزش حسابداری به دانش‌پذیران، حسابداران زیادی را وارد عرصه کار کرده‌است. شما نیز می‌توانید کاربردی‌ترین نکات علوم روز دنیا را به‌صورت فشرده نزد شرکت حسابداری اَزتا و مدرسان خبره و باتجربه بیاموزید و بلافاصله از فرصت ورود به بازار کار که برایتان مهیا شده‌است، نهایت استفاده را ببرید. ))

فناوری‌های هیجان انگیز آینده کار حسابداری

همانطور که می‌دانید تکنولوژی نحوه انجام مشاغل زیادی را دچار دگرگونی و تحول کرده است و آینده کار حسابداری کسب‌وکارها نیز از این قبیل مستثنی نیست. کسب‌وکارها موفقیت را با اعداد و ارقام اندازه‌گیری می‌کنند، به همین دلیل است که حسابداری اهمیت بالایی برای کسب‌وکارها دارد. همین موضوع اهمیت مطالعه‌ی آینده این رشته را دوچندان می‌کند.

اگر دانشجو هستید و رشته حسابداری را دنبال کنید و یا به‌عنوان حسابدار، در این مسیر شغلی حرکت می‌کنید، مهم است که در مورد آخرین فناوری‌هایی که می‌توانند فعالیت حرفه‌ای شما را آسان‌تر کنند و تحت تاثیر قرار دهند بدانید، -به‌روز بمانید- و خودتان را با دیگران متمایز کنید. سازگاری، آینده‌محور بودن و ارتباط برقرارکردن با فناوری‌های جدید آینده کار حسابداری می تواند به شما کمک کند در این زمینه‌ی بسیار رقابتی، برجسته شوید.

روندهای فناوری برای همگام شدن با حسابداری

چه به تازگی در مسیر تبدیل‌شدن به یک حسابدار حرفه‌ای آغاز به کار کرده‌باشید و چه چندین سال باشد که به‌عنوان حسابدار مشغول باشید، ممکن است به صورت جدی به فناوری‌های حسابداری که استفاده می کنید و آینده کار حسابداری فکر نکرده باشید. اگر نرم‌افزار حسابداری که با آن کار می‌کنید با گذر زمان‌ در حال تغییر نیست و با تکنولوژی‌هایی که در ادامه درمورد آنها صحبت می‌کنیم منطبق نگردد، در عرض چند سال خودتان را از بقیه عقب‌تر می‌بینید.
امروزه، کارفرمایان از حسابداران خود انتظار دارند که خدمات خودکار و بهتری ارائه دهند، و متخصصان حسابداری در تلاش هستند تا این خواسته‌ها را برآورده کنند. این انتظار فقط از طرف کارفرمایان نیست. نظرسنجی انجام شده توسط انجمن جهانی حسابداران خبره نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از مدیران در سطوح مختلف، در صنعت حسابداری، توسعه سیستم‌های حسابداری بهتر و خودکار را درخواست می‌کنند.
نکته‌ای که فناوران را وارد عمل می‌کند تا راه‌حلی ارائه کنند!

در اینجا چند مورد از مهم‌ترین فناوری‌های موثر در آینده کار حسابداری آورده شده است که پیشنهاد می‌کنیم با آنها آشنا شوید.

پردازش ابری

اخیراً انقلاب قابل توجهی در فناوری پردازش ابری رخ داده است که آن را به یکی از ضروری‌ترین زمینه‌ها برای بهبود آینده کار حسابداری تبدیل می‌کند.
بسیاری از افراد بدون شک کلمه کلیدی «ابر» را شنیده‌اند، اما پردازش ابری دقیقاً چیست؟
پردازش ابری ذخیره‌سازی و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات مالی به صورت آنلاین، به‌جای ذخیره در هارد دیسک است. دسترسی به اطلاعات نرم‌افزار حسابداری از طریق ابر، بدون توجه به اینکه کجا هستید یا از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، جریان آزادی از اطلاعاتتان را به شما می‌دهد که هر زمان و هرجا به آنها دسترسی داشته باشید.
(( ابر )) همچنین به کارفرمایان و شرکای کسب‌وکار، امکان دسترسی به اطلاعات به‌صورت موردی یا خاص را نیز می‌دهد و همکاری و تبادل اطلاعات را آسان‌تر می‌کند.
پردازش ابری در حال حاضر یک اتفاق ویژه و بزرگ در حسابداری است. شما می توانید با جستجو و افزایش دانش خود در مورد نرم‌افزارهای مطرح جهانی حسابداری که فقط در فضای ابری موجود هستند، توانایی ویژه‌ای داشته‌باشید و خود را به عنوان یک حسابدار مطرح آینده‌نگر در این زمینه تبدیل کنید.
این نرم‌افزارها که ماهیت غیرایرانی دارند و البته در نسخه فارسی نیز قابل دسترس نیستند، می‌تواند گزینه‌های خوبی برای مطالعه و بررسی باشند. این نرم‌افزارها عبارتند از QuickBooks Online، Kashoo، Xero و FreshBooks

 

فناوری حسابداری خودکار

چشم انداز کسب و کارها به سرعت در حال نزدیک شدن به دوره‌ای که فرآیندها بدون دخالت انسان وبه‌صورت خودکار انجام گیرد. فناوری خودکار همیشه راحتی را به انسان هدیه داده‌است و هزینه‌ها را نیز کاهش داده‌است. درمورد حسابداری نیز به همین شکل است.
اما آیا آینده کار حسابداری واقعاً در معرض تهدید است یا آنها پتانسیل این را دارند که بیشتر از قبل درآمد داشته باشند؟
همانطور که در صنعت صرفه‌جویی در زمان و انجام خودکار کارها ارزش ویژه‌ای دارد، دانش و تجربه شما به عنوان حسابدار، با ارزش‌ترین دارایی شما خواهد بود. در آینده‌ای نه‌چندان‌دور کنترل‌کننده‌های مجازی و فناوری‌های حسابداری خودکار تقاضای بالایی خواهند داشت، بنابراین حتی اگر بخواهید نقش خود را به‌عنوان حسابدار نگه‌دارید و موثر عمل کنید، یادگیری یک کنترل‌کننده مجازی می‌تواند به حفظ مسیر شغلی شما کمک کند.
کسانی که در زمینه حسابداری مشغول به کار هستند به این نکته اذعان دارند که فناوری خودکار، فعالیت حسابداران را کارآمدتر کرده و زمان صرف شده برای ورود دستی و احتمال بروز خطای انسانی را کاهش می‌دهد. این کارایی می‌تواند زمان بیشتری را برای حسابداران برای بهینه‌سازی فعالیت خود در استراتژی‌های اقتصادی یک شرکت فراهم کند. این مهم می‌تواند درنهایت به سودآوری بالاتر نیز منجر شود.

تشخیص نوری کاراکتر

در سال ۲۰۱۶، تشخیص کاراکتر نوری OCR در نرم‌افزار مالیاتی به کار افتاد و کار حسابداران را بسیار آسان‌تر کرد.
برنامه‌های OCR اسناد چاپ شده و دست‌نویس را اسکن می‌کنند و آنها را به متن قابل خواندن توسط ماشین تبدیل می‌کنند. هنگامی که آنها می‌توانند یک یادداشت دست‌نویس (یا عکس یک یادداشت) را اسکن کنند و یک سند الکترونیکی ایجاد کنند، متخصصان حسابداری می‌توانند به سرعت اطلاعات را با همکاران و کارفرمایان به اشتراک بگذارند.
ادغام OCR با نرم افزار حسابداری به حسابداران اجازه می‌دهد تا یک جستجوی دیجیتالی ساده را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود انجام دهند. آنها همچنین می‌توانند به صورت دیجیتالی اطلاعات را در صورت نیاز کپی یا ویرایش کنند.
بهترین بخش این است که OCR به حسابداران این امکان را می دهد که ساعات کار خود را از وظایفی مانند مشخص و مرتب کردن رسیدها، سازماندهی فاکتورها، ردیابی هزینه ها و از بین بردن بهم ریختگی کاغذ کاهش دهند.
در میان سایر روندهای رو به رشد، مهارت کافی در OCR می تواند شما را به یک کارمند بسیار ارزشمند، حتی برای بزرگترین شرکت‌های حسابداری تبدیل کند و آینده کار حسابداری را برای شما بسیار درخشان کند.

 

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حسابداری

در حالی که اصطلاحات هوش مصنوعیAI  و یادگیری ماشینی ممکن است داستان علمی تخیلی قدیمی ماشین‌هایی که جایگزین انسان‌ها می‌شوند را به ذهن متبادر کند، اما حقیقت این است که این نوآوری‌های مبتنی بر فناوری می‌توانند برای حسابداران مفید باشند و آینده کار حسابداری را مؤثرتر و کارآمدتر کنند.

 

هوش مصنوعی در آینده کار حسابداری

هوش مصنوعی می تواند بازی را برای شرکت ها تغییر دهد. مجله معتبر فوربز گزارش می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در انجام فرآیندهای حسابداری، می‌تواند بهره‌وری یک مجموعه را تا ۴۰ درصد بهبود بخشد.
در آینده کار حسابداری، هوش مصنوعی می‌تواند کارهای تکراری و ابتدایی را انجام دهد که در این صورت می‌تواند بر برنامه حسابداری پیاده‌سازی شده و فرآیندهایی از جمله حسابرسی، حقوق و دستمزد، آپلود فایل‌ها، و مرتب‌سازی داده‌های بزرگ را انجام دهد.
با پوشش این وظایف، حسابداران آزادند تا بر روی وظایف انسانی‌تر شغل، مانند تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها پس از جمع‌آوری، و ایجاد توصیه‌های مؤثرتر و کارآمدتر برای رشد و ثبات شرکت، تمرکز کنند.

یادگیری ماشینی در آینده کار حسابداری

هر حسابداری می‌تواند تأیید کند که کوچکترین اشتباه در فرآیند حسابداری، مالی و مالیاتی می‌تواند بزرگترین مشکلات را ایجاد کند. استفاده از ابزارهای یادگیری ماشینی در یک استراتژی فناوری حسابداری می‌تواند به طور قابل ملاحظه ای احتمال این مسائل خسته‌کننده و وقت‌گیر را کاهش دهد.
ابزارهای یادگیری ماشینی یا همان Machine learning می‌توانند الگوریتم‌هایی را توسعه دهند که الگوها را در وظایف مختلف حسابداری مبتنی بر ریاضی، مانند صورتحساب‌ها یا تراکنش‌ها تشخیص دهد. هنگامی که این الگوریتم ها توسعه و تقویت شدند، هرگونه محاسبات اشتباهی که باعث انحراف از الگوی تعیین شده شود، می‌تواند قبل از اینکه محاسبات حسابدار فراتر از مشکل حرکت کند، شناسایی و کشف شود.
این توانایی برای کشف زودتر مسائل می‌تواند تأثیر چشمگیری بر نحوه درست انجام کار حسابداری داشته باشد. نه تنها منجر به گزارش‌دهی دقیق‌تر می‌شود، بلکه حسابداران را از صرف زمان و انرژی برای شناسایی مسائل جزئی در طول حسابرسی در امان می‌دارد.

 

یادگیری فناوری‌های نوین حسابداری را برای آینده کار حسابداری جستجو کنید

اگر شما یک حسابدار مشتاق هستید که علاقه‌مند به یادگیری در مورد روندهای نوظهور فناوری آینده کار حسابداری است، اکنون زمان خوبی برای شروع است.
آموزش دیدن و درک قوی از محاسبات و پردازش ابری، نرم افزارهای اتوماسیون و خودکار، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سایر فناوری‌های نوین و مرتبط با حسابداری، می‌تواند ارزش و توانایی شما را در صنعت امروز افزایش دهد و به شما کمک کند تا افراد بیشتری خواهان همکاری با شما باشند.
منبع: online.maryville.edu

 

شما می‌توانید با گذراندن دوره آموزش حسابداری ویژه بازار کار شرکت حسابداری اَزتا، از آخرین تحولات علم حسابداری برای حضور در بازار کار آگاهی پیدا کرده و خودتان را به‌روز نگه‌دارید. با گذراندن این دوره آموزش کاربردی حسابداری این فرصت را دارید که علاوه بر آموزش و کسب تجربه، استخدام شده و به‌عنوان حسابدار مشغول به کار شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *