خدمات اداری و پرسنلی؛ از مشاوره تا خدمات اجرایی و پشتیبانی

امروزه بیش از همیشه متوجه اهمیت منابع انسانی در سازمان ها هستیم. کارمندان شاهرگ اصلی یک سازمان محسوب میشوند، در نتیجه، سودآوری و رشد کسب و کارها کاملا وابسته به منابع انسانی یک مجموعه میباشد. برای این که بتوانیم بهره وری کارمندان را افزایش دهیم باید به نیازها، دغدغه ها و توانمندسازی آنها رسیدگی شود تا انگیزه و اشتیاق کارمندان برای عملکرد بهتر افزایش پیدا کند.

یکی از مسائلی که به شدت بر رضایتمندی کارمندان تاثیر خواهد گذاشت، احترام به حقوق آن هاست. پرداخت به موقع حقوق، دستمزد و پاداش می تواند به کارمندان احساس رضایت خاطر زیادی بدهد. بنابراین، امروزه حوزه خدمات اداری و پرسنلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

شرکت حسابداری ازتا بیش از دو دهه است که در حوزه خدمات حسابداری  فعالیت دارد. طی این فعالیت بلند مدت، مهمترین دغدغه ما کشف و رفع تمامی نیازهای صاحبان کسب و کارها در حوزه مالی و حسابداری است. موسسه مالی ازتا در تلاش است که تمامی دغدغه های مربوط به حوزه مالی را از دوش شما بر دارد تا فرصت بیشتری جهت تمرکز بر توسعه کسب و کارتان داشته باشید.

خدمات اداری و پرسنلی شامل چه مواردی میشوند؟

به طور کلی میتوان گفت، تمامی امور مالی مربوط به کارمندان و پرسنل، جزو خدمات اداری و پرسنلی محسوب میشود. ممکن است این خدمات در سازمان های مختلف، وابسته بر تعداد کارمندان و ماهیت شغل، متفاوت باشد. ولیکن به طور کلی خدمات اداری و مالی شامل امور کارگزینی، استخدام، تهیه پرونده های پرسنلی، ارسال بیمه، راه اندازی دستگاه های ساعت زنی و پرداخت حقوق کارمندان است.

انجام امور کارگزینی و استخدامی

استخدام مقوله بسیار مهمی است و به عبارتی، آینده شرکت ها به فرآیند استخدام و گزینش صحیح کارمندان وابسته است. در بحث خدمات اداری و کارگزینی، کارشناسان مربوطه می بایست با انتشار آگهی های استخدامی در منابع مختلف، برقراری ارتباط با کارگزینی ها و دیگر را ه های موجود اقدام به جذب نیرو کنند. مسئله مهم این است که کارشناسان اداری و پرسنلی باید به مباحث حسابداری و مالیاتی آشنا داشته باشند و تمامی راه های کارگزینی که موجب معافیت های مالیاتی میشوند را در سازمان پیاده سازی کنند. همچنین، کارشناسانی که خدمات اداری و پرسنلی را انجام میدهند باید با تهیه فرم استخدام کامل و متناسب با موقعیت شغلی های متفاوتی، بتوانند افراد مناسبی را استخدام کنند.

انجام امور کارگزینی و استخدام
تهیه پرونده های پرسنلی

تهیه پرونده های پرسنلی

وقتی صحبت از امور اداری و پرسنلی میشود، تهیه پرونده های پرسنلی اولین گزینه ای است که به ذهن افراد خطور میکند. تمامی شرکت ها باید برای تمامی پرسنل های خود پرونده های پرسنلی تهیه کنند. در این پرونده ها مدارکی از قبیل عکس پرسنلی، کپی شناسنامه و کارت ملی، فرم اطلاعات، مدارک تحصیلی، مدارک سابقه کار، چک یا سفته (این مورد در شرکت ها متفاوت است) قرار میگیرد.

میبایست در جمع آوری و بایگانی این پرونده ها بسیار کوشا باشیم و آن ها را در دسترس قرار دهیم تا در مواقع ضروری به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنیم.  پرونده ها بسیار مهم هستند و گم شدن یکی از این اطلاعات دردسر های زیادی برای کارفرما ایجاد میکند. بنابراین، ثبت و بایگانی این پرونده ها بسیار مهم و حیاتی است.

ثبت و ارسال بیمه های تامین اجتماعی

یکی از مهمترین وظایف کارشناسان خدمات اداری و پرسنلی، تهیه فرم بیمه نامه تامین اجتماعی مطابق با استاندارد های وزارت بیمه کار است. این فرم ها می بایست در راس زمان مشخص صادر شوند. این امور باید تحت کنترل یک حسابدار حرفه ای باشد تا کاملا بدون خطا تنظیم شوند. اغلب کارفرمایان که بدون آشنایی با قوانین بیمه و مالیات، خودشان بیمه کارمندان را صادر میکنند، اغلب با مشکلات و  دعواهای حقوقی مواجه می­شوند.

ثبت اسناد بیمه کارمندان
پشتیبانی دستگاه ساعت زنی

راه اندازی و پشتیبانی دستگاه های ساعت زنی

امروزه، بحث حضور و غیاب کارمندان بسیار سیستماتیک تر از گذشته پیش میرود و دیگر نیاز به وجود فردی جهت ثبت حضور و غیاب کارمندان به صورت دستی و بر روی کاغذ نیست. دستگاه های ساعت زنی به فرآیند پیگیری حضور و غیاب، ماموریت ها، مرخصی های کارمندان سرعت بخشیده است.

به کمک این دستگاه ها می توانید مجموع ساعت کارکرد، اضافه کاری، مرخصی ها، ماموریت، کسری کار و غیبت را به دست آورید. دستگاه های ساعت زنی باید در پایان هر ماه بررسی شود، سپس حقوق و مزایا کارمندان متناسب با گزارش این دستگاه ها ثبت شود. بررسی و پشتیبانی دستگاه های ساعت زنی و لحاظ گزارش آن ها در حقوق کارمندان بر عهده کارشناسان دستگاه های ساعت زنی است.

پرداخت حقوق و پاداش کارمندان

برای پرداخت حقوق، مزایا و سنوات کارمندان باید ساعات کارکرد روزانه، مرخصی­ ها (استحقاقی و استعلاجی)، غیبت ها، ماموریت­ ها، شب کاری، اضافه کاری و… محاسبه شود. پرداخت حقوق کارمندان مسئله ای بسیار حساس و حائز اهمیت است که موسسات مالی و حسابداری اغلب به شدت بر روی دقت انجام آن تاکید دارند.

وجود خطا در اسناد حقوق کارمندان، عواقب زیانباری از قبیل نارضایتی کارمندان، دعاوی و شکایت حقوقی را به همراه دارد. پرداخت حقوق و پاداش کارمندان یکی از مهمترین دغدغه های مدیران است و حاضرند بابت پرداخت منظم و صحیح آن از خدمات اداری و پرسنلی استفاده کنند.

payment-of-salary

چرا باید از خدمات اداری و پرسنلی استفاده کنیم؟

معمولا شرکت هایی که کارمندانشان از چند نفر بیشتر می شود، از خدمات اداری و پرسنلی استفاده میکنند. انجام خدمات اداری و پرسنلی علاوه بر این که فرآیندی پیچیده و بسیار زمانبر است؛ نیازمند تسلط به دانش حسابداری و مالیاتی نیز میباشد. از این رو، شرکت ها انجام امور اداری و پرسنلی خود را به شرکت حسابداری واگذار میکنند.

خدمات اداری و پرسنلی جزو مهمترین خدمات حسابداری شرکت ها محسوب میشود که انجام دادن آن نیازمند تخصص حسابداری است. واگذاری امور اداری و پرسنلی به موسسات حسابداری به شما کمک میکنند تا با هزینه کمتر، خدمات با کیفیت تری را دریافت کنید. موسسه حسابداری ازتا سالهاست که در حوزه خدمات حسابرسی و حسابداری فعالیت دارد. وجود نیرو های خبره و سابقه چندین و چند ساله این مجموعه باعث جلب رضایت مشتریان و اعتماد آنها به ما شده است. اگر قصد دارید تا خدمات اداری و پرسنلی مجموعه خود را به یک شرکت حسابداری حرفه ای بسپارید، شرکت حسابداری در ونک ازتا آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی است. خدمات اداری و پرسنلی در روند مالیاتی شرکت شما نیز تاثیر گذار است. بنابراین، اگر به هر دلیلی تا کنون امور اداری مربوط به کارمندان خود را انجام نداده اید، لطفا پیش از فرا رسیدن زمان ارسال اظهارنامه ها، امور اداری و پرسنلی مجموعه خود را به درستی انجام دهید تا در صورت حساب های مالی تان اشتباهی رخ ندهد. با دریافت خدمات مشاوره مالیاتی میتوانید چالش های ذهنی خود را در این زمینه برطرف نمایید.

در حسابداری، امور اداری و پرسنلی جزو خدماتی است که به شدت مهم شمارده می­شود، این خدمات به طور مستقیم به حوزه مالیات که مهمترین موضوع در امور مالی محسوب می­شود، ارتباط دارد. اگر انجام خدمات اداری و پرسنلی خود را به دست نیرو های متخصص در این زمینه بسپارید، دیگر حقوق و دستمزد کارمندان در اظهارنامه عملکرد به اشتباه ثبت نمی­شوند و مشکل ایجاد نمی­کند، از این رو، بهتر است خدمات اداری و پرسنلی مجموعه خود را مانند سایر خدمات حسابداری مهم بدانید.

نتیجه گیری

صاحبان کسب و کارها مسئول توسعه، سودآوری و گسترش کسب و کارهای خود هستند. انجام امور ضروری ولی وقت گیر باعث صرف انرژی بسیار زیادی از مدیران می شود که بهتر است انجام این امور توسط سازمان هایی که به صورت تخصصی در حوزه مربوطه فعالیت میکنند انجام شود.

با توجه به تعدد و پیچیدگی قوانین مالیاتی، انجام خدمات اداری و پرسنلی جزو خدماتی می­باشد که بهتر است توسط متخصصان حسابدار انجام شود. اگر در حوزه اداری و پرسنلی با مشکلی مواجه شده اید، می توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت حسابداری در کرج بهره مند شوید.

شرکت حسابداری ازتا بهترین متخصصان را در حوزه خدمات اداری و پرسنلی گرد هم آورده تا بتوانند سیستم مالی شما را تنظیم کرده و خطا های موجود را به حداقل برسانند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ۹۰۰۰۴۶۵۶ تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

هزینه خدمات اداری و پرسنلی شرکت حسابداری است؟

هزینه خدمات اداری و پرسنلی شرکت حسابداری در کرج متناسب با تعداد پرسنل و ماهیت کسب و کار شما متفاوت است. طبیعتا هر چه تعداد پرسنل شما بیشتر باشد، حجم کار کارشناسان ما نیز بیشتر خواهد شد. برای استعلام قیمت دقیق میتوانید با شماره ۹۰۰۰۴۶۵۶ تماس حاصل فرمایید.






۰/۵


(۰ نظر)

چگونه میتوان از خدمات اداری و پرسنلی شرکت حسابداری ازتا استفاده کرد؟

شرکت حسابداری ازتا در ارائه خدمات بسیار انعطاف پذیر است. شما میتوانید خدمات اداری و پرسنلی شرکت حسابداری ازتا را به صورت حضوری و آنلاین دریافت کنید. همچنین، شرکت حسابداری ازتا امکان اعزام حسابدار حرفه ای جهت انجام خدمات اداری و پرسنلی در محل مورد نظر شما را نیز فراهم کرده است.






۰/۵


(۰ نظر)
۰/۵ (۰ نظر)