خدمات ثبت شرکت؛ از مشاوره تا خدمات اجرایی و پشتیبانی

خدمات ثبت شرکت

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار، ثبت شرکت است. ثبت شرکت به معنای این است که به کسب و کارمان اعتبار حقوقی داده شود. خدمات ثبت شرکت (Company Registration Services) به کسب و کار شما رسمیت می بخشد و به ارتقا، بهبود و گسترش شغل شما کمک می کند.

شرکت حسابداری ازتا سال هاست که علاوه بر حوزه حسابداری؛ در زمینه خدمات حقوقی و تجاری نیز فعالیت دارند. شرکت حسابداری در کرج خدمات ثبت انواع شرکت های سهامی (عام، خاص)، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی تولید و مصرف را انجام می دهد.

شایان ذکر است که تاسیس و ثبت هر کدام از این شرکت ها مراحل منحصر به فرد خود را دارند؛ به عبارتی، روال قانونی خدمات ثبت شرکت ها متفاوت است.

بنابراین، شما بهتر است پیش از اقدام به دریافت خدمات ثبت شرکت، حتما از متخصصان این حوزه مشاوره دریافت کنید و یا صفر تا صد انجام آن را برون سپاری کنید. خدمات مشاوره مالی و مالیاتی شرکت حسابداری ازتا میتواند برای صاحبان کسب و کارها بسیار مفید و کارساز باشد. زیرا بحث ثبت شرکت به مسائل مالیاتی گره خورده است و دریافت اطلاعات درباره قوانین مالیاتی کسب و کارها بسیار کمک کننده خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، ممکن است مراحل انجام خدمات ثبت شرکت برای کسب وکارها متفاوت باشد، ولیکن ثبت شرکت پروسه مشخصی دارد که طبق آن پیش می­رود و متناسب با ماهیت شرکت ها، تغییرات جزئی در انجام آن اتفاق میوفتد. اگر صاحب یک شرکت هستید و قصد ثبت آن را دارید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب نوع شرکت:

یک ضرب المثل معروف می­گوید؛ خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می­رود دیوار کج؛ یعنی اگر پایه و اساس یک کار با اشتباه شروع شود، تا انتها آن کار با مشکل مواجه خواهد شد. در بحث خدمات ثبت شرکت، انتخاب نوع شرکت دقیقا همان خشت اول است که باید به شدت در انجام آن دقت کنیم. باید با توجه به ماهیت فعالیت شرکت، تعداد شرکا و چشم اندازی شرکت برای خود در آینده تعیین کرده است، نوع شرکت مناسب کسب و کار خود را پیدا کنیم. با توجه به شدت اهمیت این مرحله بهتر است پیش از انتخاب آن حتما از کارشناسان حقوقی شرکت حسابداری ازتا مشاوره دریافت کنید.

  • انتخاب نام شرکت:

در مرحله دوم میتوانید ۵ نام پیشنهادی (به ترتیب اولویت خودتان) برای کسب و کار خود تعریف کنید. در صورتی که نام های پیشنهادی شما واجد شرایط باشد، میتوانید از میان نام هایی که توسط سامانه ثبت شرکت ها تایید شدند، نام مورد نظر خود را انتخاب کنید. وزارت کار برای نام شرکت ها شرایط و ضوابطی را در نظر گرفته است که مهمترین آن ها شامل موارد زیر است:

  • نام تجاری شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد.
  • نام تجاری شرکت نباید تکراری باشد؛ یعنی هیچ شرکت دیگری با نام مورد نظر شما، ثبت نشده باشد.
  • نام تجاری باید حداقل ۳ بخشی باشد.
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز

پیش از جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت، ابتدا باید ماهیت فعالیت شرکت، نقش شرکا در شرکت کاملا مشخص شود. تمامی موارد فوق باید در غالب شرکتنامه  ثبت شود. شما میتوانید درباره تک تک این موارد از خدمات مشاوره رایگان شرکت حسابداری برخوردار شوید.

 مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت، ممکن است برای شرکت های متفاوت فرق داشته باشد ولیکن مهمترین مدارکی که تمامی شرکت ها باید از آن برخوردار باشند عبارت است؛ اساسنامه شرکت، اظهارنامه شرکت، کپی کارت ملی برابر اصل شده توسط اسناد رسمی همه اعضای هیئیت مدیره، سهامداران و بازرسان، کپی شناسنامه برابر اصل شده توسط اسناد رسمی همه اعضای هیئیت مدیره، سهامداران و بازرسان، گواهینامه عدم سوء پیشینه کلیه شرکا و…

  • ثبت اطلاعات در سامانه ثبت شرکت ها:

این روز ها، اکثر امور اداری، دیجیتالی شده اند و افراد میتوانند بیشتر امور اداری مربوط به کسب و کار خود را به صورت آنلاین انجام دهند. نمونه بارز آن، ثبت صورت حساب های الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی است که طبق این قانون جدید، مودیان مالیاتی باید صورت حساب های مالی خود را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند. برای خدمات ثبت شرکت، صاحبان کسب و کار ها باید اطلاعات مورد نیاز را در سامانه ثبت کنند و منتظر تایید اطلاعات توسط سامانه ثبت شرکت ها بمانند. پس از تایید اطلاعات توسط سامانه ثبت شرکت ها، آگهی پیش نویس ثبت شرکت را دریافت میکنیم.

  • تنظیم اوراق شرکت:

یکی از الزامات خدمات ثبت شرکت­ ها تنظیم  اوراق اصلی شرکت میباشد. اساسنامه، شرکت نامه و اظهارنامه جزو اسناد مخصوص شرکت ها محسوب می­شوند و لازم به ذکر است که تنظیم تمامی این اسناد ها الزامی است. تنظیم این اسناد دارای قوانین و مقررات خاص است. اگر تنظیم این اوراق طبق قوانین و ضابطه های آن نباشد، در روند انجام خدمات ثبت شرکت با مشکل مواجه خواهید شد و پروسه ثبت شرکت برایتان زمانبر و بسیار پرهزینه خواهد شد. از این رو، بهتر است تنظیم این اوراق را زیر نظر متخصصان حقوقی آشنا با تنظیم قوانین تجاری آماده کنید.

  • تایید و ثبت شرکت مورد نظر

در نهایت، پس از طی کردن مراحل قانونی و تایید مدارک توسط اداره ثبت شرکت ها، پس از چند روز، شرکت شما به ثبت خواهد رسید. برای آگاهی از ثبت شرکت باید دائما سامانه ثبت را رصد کنید همچنین با ورود به سایت ilenc.ssaa.ir می­توانید استعلام ثبت شرکت ها را دریافت کنید.

مزایای ثبت شرکت

خدمات ثبت شرکت فرآیندی است که در راستای آن، شرکت ها منافع زیادی کسب می­کنند. انجام صحیح این پروسه به شیوه ای که برای شما وقت گیر و هزینه بر نباشد مسئله بسیار مهمی است که شرکت حسابداری ازتا می­تواند شما را در این مسیر همراهی کند. مهمترین مزایای ثبت شرکت عبارتند از:

  1.  ثبت شرکت به فعالیت تجاری شما رسمیت می­بخشد و پس از آن می­توانید بدون محدودیت و تحت حمایت قانون به فعالیت خود ادامه دهید و از مزایای آن بهرهمند شوید.
  2. ثبت شرکت باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما و درنهایت گستردگی آن می­شود؛ زیرا قانونی بودن شرکت، باعث جلب اعتماد سرمایه گذاران و سایر اشخاصی که قصد ایجاد تعاملات مالی با شرکت را دارند، می­شود.
  3. ثبت شرکت باعث می­شود که در صورت وجود هر گونه اختلافات بتوانید به راحتی به دادگاه ها و مراجع دولتی جهت دفاع از خود مراجعه کنید.
  4. بهرهمندی از تسهیلات مالی ارائه شده برای شرکت ها مانند وام بانکی، حضور در منقصات و مزایدات، اخذ نمایندگی، دریافت مجوز از دولت برای برخی از کسب و کارها که داشتن مجوز در آن ها الزامی است.
  5. با ثبت شرکت، مجموعه شما در دسته بندی های مشاغل موجود قرار میگیرد؛ در نتیجه، امور و تکالیف مالیاتی صنف شما معلوم و مشخص خواهد شد. آگاهی از تکایف مالیاتی باعث در امان ماندن از جرائم سنگین می­شود، همچنین در زمان تسلیم اظهارنامه عملکرد کمتر به چالش بر می­خورید.

ثبت شرکت با ثبت برند چه تقاوتی دارد؟

اکثر افراد گمان میکنند که خدمات ثبت شرکت همان خدمات ثبت برند است در حالی که این دو امور کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. در ادامه به بررسی تفاوت های این دو فرآیند می­پردازیم:

  • خدمات ثبت شرکت، فعالیت اقتصادی و تجاری یک کسب و کار را به رسمیت می­رساند ولیکن، ثبت برند، به منظور رسمی شدن نام تجاری آن محصول و یا خدماتی است که می­خواهیم به بازار عرضه کنیم.
  • نام تجاری کسب و کار با نام تجاری محصول و یا خدمات کاملا متفاوت است؛ یعنی یک شرکت می­تواند یک نام تجاری برای محصول و چند نام تجاری برای محصولات و خدمات متفاوت خود داشته باشد.
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت و ثبت برند کاملا متفاوت است. پروسه ثبت شرکت به مراتب سختگیرانه تر است و نیازمند اسناد و مدارک بیشتر مانند اساسنامه و شرکتنامه و … را دارد؛ در حالی که، ثبت برند به مدارک محدودی مانند مدارک شناسایی متقاضیان، مجوز فعالیت و اظهارنامه نیاز دارد.
  • مالکیت یک شرکت ثبت شده قابل انتقال به شخص دیگری نیست؛ در حالی که، مالکیت یک برند ثبت شده را می­توان به شخص دیگری انتقال داد.
تفاوت بین خدمات ثبت شرکت و ثبت برند

نتیجه گیری

انجام خدمات ثبت شرکت به روش اصولی و طبق استاندارد های موجود منافع بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کارها به همراه دارد، شرکت حسابداری ازتا، علاوه بر ارائه کلیه خدمات حسابداری، در حوزه خدمات ثبت شرکت و سایر خدمات حقوقی نیز فعال است و می­توانید امور ثبت شرکت خود را به کارشناسان حقوقی ازتا بسپارید. انجام امور تجاری و حقوقی  نیازمند تخصص و آشنایی با قوانین مالیاتی، حقوقی و تجاری است؛ از این رو برون سپاری این خدمات به مجموعه ای که در کلیه این امور تخصص دارد بهترین و مطمئن ترین راه ممکن است.

موسسه حسابداری ازتا علاوه بر این که با دریافت هزینه مناسب “خدمات ثبت شرکت” شما را انجام می­دهد، بلکه مشاوره های کاربردی در حوزه مالیات را به شما عزیزان ارائه می­دهد تا از پیچیدگی های مالیاتی در امان بمانید و حتی شامل معافیت های مالیاتی نیز بشوید. پس همین الان گوشی تلفن خود را بردارید و با شماره ۹۰۰۰۴۶۵۶ تماس حاصل فرمایید.

۰/۵ (۰ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *