از فعالیت‌های پایه‌ای که برای راه‌اندازی سیستم، می‌توان از آن نام برد، درج کدینگ حسابداری است. در ویدیوی آموزشی زیر، نحوه‌ی درج کدینگ حسابداری را در نرم افزار سپیدار، بصورت فشرده و کاربردی آموزش داده‌ایم.

آموزش درج کدینگ حسابداری

  • در ابتدای کار (همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید) زمانی که نرم‌افزار سپیدار را باز می‌کنیم، وارد منوی “حسابداری” شده و در قسمت “عملیات” بر روی گزینه‌ی “درختواره حسابها” کلیک می‌کنیم.
  • صفحه‌ای که باز می‌شود، نشان‌دهنده‌ی این است که می‌بایست برای درج حسابهای پیش‌فرض، می‌بایست از قسمت منو که در بالای صفحه قابل مشاهده است، آن را انتخاب نمود.
  •  در مرحه‌ی بعد، مطابق ویدیو، در قسمت منو، گزینه‌ی درج حسابهای پیش‌فرض و نوع کدینگ موردنظر را انتخاب می‌کنیم.
  •  سیستم، از ما تاییدیه‌ی این موضوع را خواهدگرفت که در صورتیکه از هیچ حسابی استفاده نشده باشد، کلیه‌ی حسابها حذف خواهدشد و کدینگ‌های پیش‌فرض جایگزین خواهندشد.
  •  بعد از اینکه این تاییدیه‌ را به سیستم دادیم، حسابهای پیش‌فرض ما درج خواهدشد.

کدینگ حسابداری

کدینگ حسابداری، مجموعه‌ای از کدگذاری برروی حسابها و دسته‌بندی و شاخه‌بندی کردن آن است.

کدینگ، برای مکانیزه‌کردن عملیات حسابداری استفاده می‌شود. در فرآیند حسابداری برای دسته‌بندی رویداد های مالی  و سازماندهی و نظم‌دهی به عملیات مالی، از سیستمی تحت عنوان کدینگ حسابداری استفاده می‌شود.

چنانچه تمایل به مشاهده دیگر ویدیوهای آموزشی کاربردی و رایگان شرکت حسابداری ازتا دارید، به‌روی “ویدیو آموزش حسابداری” کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *