مهمترین سایت های حسابداری

سایت‌های مورد نیاز حسابداران، مهم‌ترین چیزی است که هر حسابدار باید از آن مطلع باشد تا بتواند کارهای خود را سریع‌تر و به شکل بهتری پیش ببرد. در گذشته برای انجام کارهای حسابداری از فرمول‌هایی که به صورت دستی وجود داشت استفاده می‌کردند که البته احتمال خطا در آن بیشتر بود.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی فرمول‌ها را در قالب نرم افزارها و سایت‌هایی درآورند که می‌توان بدون دردسر از آنها استفاده کرد. در ادامه تک تک سایت های حسابداری که مورد نیاز حسابداران و اشخاصی که در حوزه مالی و مالیاتی فعالیت میکنند را نام برده ایم، اگر میخواهید زین پس اطلاعات مالیاتی و مالی خود را به روز کنید و تکالیف مالیاتی خود را به نحو احسن انجام دهید تا پایاین مقاله همراه ازتا باشید.

مهم‌ترین سایت‌های حسابداری (سایت‌های حسابداری)

افرادی که به عنوان حسابدار در یک مجموعه فعالیت دارند بایستی از قوانین و اطلاعات مرتبط با حیطه کاری خود در آن مجموعه مطلع شوند. یک سری سایت‌ها در این میان وجود دارند که تمامی تغییرات مرتبط با استانداردهای حسابداری ایران و حتی جهان را اطلاع رسانی می‌کنند. سایت‌های مورد نیاز حسابداران در زمینه حسابداری به شرح زیر است.

  • سایت جامعه حسابداران رسمی ایران

آدرس سایت: https://www.iacpa.ir/

در این سایت می‌توانید از اخبار مرتبط با حسابداری و آموزن های آن مطلع شوید.

  • سایت-جامعه-حسابداران-ایرانسازمان حسابرسی کشور

آدرس سایت: https://audit.org.ir/

اگر به سایتی نیاز دارید که استاندارهای حسابداری ایران و جهان را در اختیار شما قرار دهد پس به سراغ همین سایت بروید. علاوه بر آن تمامی اصول حسابداری نیز در سایت مذکور وجود دارد.

  • پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

آدرس سایت: https://www.mbri.ac.ir/

همانطور که از نام آن پیداست به پول و امور مالی ارتباط دارد. در این سایت هر زمان که اطلاعات جدیدی درباره قوانین مالی و پولی یا حتی پولشویی وجود داشته باشد، بلافاصله در آن قرار داده می‌شود.

  • سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آدرس سایت: https://www.mcls.gov.ir/

خدمات حسابداری و وظایفی که یک حسابدار یا کارکنان دیگر در یک سازمان دارند همگی در قالب یکسری قوانین و اطلاعات در این سایت قرار می‌گیرد. برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود نیاز است که تمامی کارمندان به خصوص حسابداران حتماً به این سایت مراجعه کنند.

 

سایت-وزارت-تعاون-کار-و-رفاه-اجتماعی

مهم‌ترین سایت‌های مورد نیاز حسابداران (سایت‌های مالیاتی)

از دیگر سایت‌های مورد نیاز حسابداران در زمینه مالیاتی می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • سایت سازمان امور مالیاتی کشور

آدرس سایت: https://tax.gov.ir/Pages/HomePage

تمامی کسب و کارها چه مودیان آنها شخص حقیقی باشد و چه حقوقی باید مالیات با توجه به میزان درآمد خود بپردازند. سایتی که مربوط به سازمان امور مالیاتی می‌باشد سایت مذکور است.

  • سایت اینتا مدیا:

آدرس سایت: https://inta.tax.gov.ir/

سایت اینتا مدیا یکی از پلتفرم های رایگان سازمان امور مالیاتی است. در این سایت میتوانید از تمامی قواین و بخشنامه های مالیاتی آگاه شوید. این سایت به صورت روزانه مقالات آموزشی و اطلاعیه های خود را به روز میکند.

 

سایت اینتا مدیا

 

  • سایت وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور

آدرس سایت: https://dotic.ir/cat/127

این سایت درست مثل نسخه قدیمی سایت سازمان امور مالیاتی است با این تفاوت که بخش مربوط به اخبار و اطلاعات آن به نسبت ارائه خدمات الکترونیکی نقش کمرنگ تری دارد. جالب است بدانید در این سایت بخشی با عنوان میز خدمت عملیات الکترونیک مالیاتی وجود دارد که روند کارها را تسریع می‌بخشد.

 

پایگاه-ملی-اطلاع-رسانی-قوانین و مقررات کشور

  • سایت مالیات بر ارزش افزوده

آدرس سایت: https://www.evat.ir/

در این سایت هرگونه اقدام و فعالیتی مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده مثل ارائه گزارشات سه ماهه، استعلام مربوط به اعتبار مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی کسب و کارها، استرداد یا اعتراض به ارزش افزوده وجود دارد.

  • مالیات-بر-ارزش-افزودهسامانه معاملات فصلی

آدرس سایت: https://e3.tax.gov.ir/action/do/show/8

برخی از معاملات ماهیتی متفاوت دارند. برای اینکه اختلالی در این میان وجود نداشته باشد و امور با نظم خاصی پیش برود یک سایت جداگانه با عنوان سامانه معاملات فصلی ایجاد شده است. اشخاص حقیقی و حقوقی با هر نوع کسب و کار با مراجعه به این سایت می‌توانند گزارشات فصلی خود را در این سازمان ارسال کرده یا تغییر دهند.

 

سامانه-معاملات-فصلی

 

  • سامانه مایتکس

آدرس سایت : https://my.tax.gov.ir/

این سایت برای مودیان ایجاد شده است تا با مراجعه به آن ثبت نام کرده و تمامی امور مالیاتی خود را انجام دهند. در واقع با این کار امورات مربوط به راه اندازی درگاه ملی که به خدمات مالیاتی مربوط است راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد. در این سایت حتی می‌توان اقدامات مربوط به استعلام بدهی‌ها یا اعتراض به اوراق مالیاتی را انجام داد.

  • سایت مایتکسسامانه مودیان

آدرس سایت: https://tax.gov.ir/Pages/HomePage

سامانه مودیان یکی دیگر از سایت‌های مورد نیاز حسابداران است که برای جلوگیری از عدم پرداخت مالیات مودیان طراحی شده است. در سایت مذکور حتی صورتحساب الکترونیکی نیز صادر می‌شود که با توجه به آن تمامی معاملات زیر نظر سازمان مالیاتی خواهد بود.

 

سامانه مودیان

 

  • سامانه مالیات حقوق

آدرس سایت: https://tax.gov.ir/action/do/show/16

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به کارمندان خود با هر سمت و شیوه استخدامی که دارند، حقوقی می‌پردازند بایستی لیستی از مالیات حقوق این افراد را در قالب لیست‌های ماهیانه در سامانه بارگذاری کنند.

  • سامانه-مالیات-حقوقسامانه جامع تجارت

در این سایت تمامی کالاهای صادراتی یا وارداتی که در کشور خرید و فروش می‌شود را می‌توان به راحتی مدیریت کرد. در سامانه جامع تجارت حتی امکان دریافت و استعلام شناسه کالا و خدمت نیز وجود دارد.

آدرس سایت: https://www.ntsw.ir/

سامانه جامع تجارتسایر سایت‌های مورد نیاز حسابداران

هر حسابدار علاوه بر اطلاعاتی که باید در زمینه حسابداری و امور مالیاتی داشته باشد به یکسری اطلاعات دیگر نیز نیاز دارد. به طور مثال برخی مستندات قانونی که باید حسابداران از آن مطلع شوند در هیچ یک از سایت‌هایی که در عناوین قبلی ذکر شد وجود ندارد. از همین رو سایت‌های دیگر که نیاز هر حسابدار است در ادامه شرح داده ایم که عبارتند از:

  • سایت تامین اجتماعی

آدرس سایت: https://account.tamin.ir/auth/login

در سامانه تامین اجتماعی تمامی اطلاعات مربوط به بیمه تامین اجتماعی و کسانی که به این موضوع ارتباط دارند مثل مناسبات کارفرمایان، مستمری بگیران و کارگزاری‌های بیمه وجود دارد. در صورتی که به عملیات اجرایی مروب طه بیمه و بیمه شدگان نیاز باشد بایستی به سامانه سرویس سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرد.

 

  • سایت تامین اجتماعیسایت حسابرسی تامین اجتماعی

آدرس سایت: https://hesabresitamin.ir/

سامانه مد نظر به منظور امور حسابرسی است که شامل حسابرسی داخلی، عملیاتی و بازرسی دفاتر قانونی مربوط به سازمان تامین اجتماعی می‌باشد. در واقع این سازمان برای رسیدگی به اجرای صحیح قوانین مرتبط با سازمان تامین اجتماعی و کارگاه‌های زیر مجموعه آن فعالیت دارد.

  • سامانه-حسابرسی-تامین-اجتماعیمرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

آدرس سایت: https://rc.majlis.ir/

سامانه ای که در آن می‌توان تمامی اطلاعات مرتبط با قوانین حسابداری و مالیاتی را از پایه جستجو کرد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است.

  • مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامیسایت روزنامه رسمی

آدرس سایت: https://www.rrk.ir/

در این سایت امکان انتشار تمامی آگهی‌های اشخاص حقوقی فراهم است. حسابداران مرتبط با این موضوع یعنی استخدام شده اشخاص حقیقی بایستی با این سامانه آشنایی کامل داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های سایت روزنامه رسمی کشور این است که می‌توان تمامی آگهی‌های قانونی و اخبار و قوانین مصوب را مشاهده کرد.

سایت روزنامه رسمی

  • پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور

آدرس سایت: https://dotic.ir/

هر کشوری با توجه به موقعیتی که دارد یکسری قوانین و مقررات برای خود دارد. در هر زمینه قوانین متفاوت هستند. برای اطلاع از مقررات و قوانین مربوط به کشور می‌توان به این سایت مراجعه کرد و از تمامی مستندات قانونی مطلع شد.

نتیجه گیری

سایت‌های مورد نیاز حسابداران به طور کلی به سه دسته سایت‌های مالیاتی، سایت‌های حسابداری و سایر تقسیم می‌شود. در هر یک از آنها زیر مجموعه‌هایی وجود دارد که به شاخه اصلی خود مربوط است که یکسری قوانین و اطلاعات را شامل می‌شود. یکی از مهمترین مولفه هایی باعث درخشش یک حسابدار میشود، آگاهی از این وبسایت ها و استفاده از آن هاست. وبسایت ها و سایر منابع آموزش حسابداری به شما کمک میکند تا دانسته های خود را به روز نگه دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *