مطالعه کتاب همیشه مورد ستایش همگان بوده است؛ حتی خداوند برای اینکه به بندگانش آموزش زندگی دنیایی را دهد، کتابی را از طریق پیامبرانش بر بشریت ارسال کرده است؛ بنابراین انسان برای افزایش آگاهی و دانش خود، باید مطالعه کند و هیچ‌چیز جای مطالعه و تحقیق را نمی‌گیرد. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که کتابی را باید خواند که ارزش خواندن داشته باشد؛ در غیر این صورت باعث اتلاف انرژی و وقت شما می‌شود. در این مطلب ۱۱ تا از بهترین کتاب های حسابداری ، به شما معرفی می‌کنیم.

 

معرفی بهترین کتاب های حسابداری

به لطف پیشرفت و توسعه صنعت چاپ، تنوع کتاب در زمینه حسابداری بسیار زیاد است. به‌گونه‌ای که شما زمانی که وارد کتاب‌فروشی می‌شوید، با چندین و چندین کتاب مواجه می‌شوید و به‌ احتمال زیاد در انتخاب آن‌ها سردرگم می‌شوید. در اینجا ما قصد داریم چند تا از بهترین کتاب‌ های حسابداری را به شما معرفی کنیم:

 

کتاب شاه کلید شخصی حسابداری

  کتاب شاه کلید شخصی

  برای اینکه در هر مسیر شغلی وارد شوید، باید تجربه‌های زیادی را کسب کنید و آزمون خطاهای زیادی را کسب کنید. برای اینکه مسیر کار حسابداری برای شما هموارتر شود و به‌ اصطلاح از راه‌های میان‌بر برای رسیدن به یک حسابدار حرفه‌ای برسید، کتاب شاه کلید شخصی حسابداری به کمک شما خواهد آمد. در واقع زمانی که یک کارفرما نیازمند یک حسابدار است، ازآنجایی‌که هزینه نیروی انسانی، یکی از پرهزینه‌ترین اقلام به شمار می‌آید، کارفرما با تحقیق و بررسی دقیق، به استخدام یک حسابدار می‌پردازد؛

بنابراین شما برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشید، باید حسابداری به طور کاملاً عمیق تجربه کرده باشید. کتاب شاه‌کلید شخصی حسابداری به شما ترفندهایی را یاد می‌دهد که موجب می‌شود کارفرمایان حس خوبی از شما دریافت کنند. به همین دلیل این کتاب یکی از بهترین کتاب های حسابداری است که هر دانشجوی حسابداری برای ورود به بازار کار، باید مطالعه کند.

 

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

اگر دانشجوی حسابداری هستید، حتماً نام صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان نقدی به گوشتان خورده است. برای اینکه به‌صورت کاملاً عملی و در دنیای واقعی از کاربرد صورت‌های مالی، پی ببرید، کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت به کمک شما خواهد آمد. این کتاب به‌طورکلی نحوه محاسبه ارزش ذاتی یک سهام را به شما یاد خواهد داد و همچنین می‌آموزید که چطور مثل وارن بافت یک سهام را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. این کتاب یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار سهام به شمار می‌آید.

 

کتاب کاربردی‌ترین مطالب و نکات حسابداری و مالیاتی ویژه بازار کار

کتاب کاربردی حسابداری

به طور خلاصه این کتاب که یکی از منابع کارشناسی ارشد هم به شمار می‌آید، مباحثی که می‌پردازد عبارت‌اند از:

  • مباحث کاربردی حسابداری مالی
  • قوانین و حسابداری مالیات بر ارزش‌افزوده
  • نحوه تکمیل و تنظیم اظهارنامه عملکرد مالیاتی
  • نحوه ارائه گزارش خرید و فروش
  • نکات کاربردی حسابداری حقوق و دستمزد
  • نحوه تحریر دفاتر قانونی
  • تکالیف مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی

کتاب حسابداری ویژه بازار کار

  کتاب حسابداری ویژه بازار کار

کتاب حسابداری ویژه بازار کار، نوشته سینا جال اشتری تمام مفاهیم ضروری حسابداری که در بازار کار مورد نیاز است را در این کتاب یاد می‌دهد. کتاب حسابداری ویژه بازار کار همانطور که از نامش پیداست، حاوی نکات و مفاهیم بسیار کاربردی است؛ به عبارتی، از ابتدایی‌ترین مباحث تا پیشرفته‌ترین مباحث که در دانشگاه‌های یاد نمی‌دهند، را این کتاب به آنها پرداخته است.

 

کتاب حقوق و دستمزد طلایی

کتاب حقوق و دستمزد طلایی

  کتاب حقوق و دستمزد طلایی که یکی از بهترین کتاب‌ های حسابداری به شمار می‌آید، در مورد نکات مربوط به حساب حقوق و دستمزد، حق بیمه، قوانین کار و مالیات بر حقوق به خوبی توضیح می‌دهد و شما را از هرگونه ابهام در این موضوعات باز می‌دارد. شاید بدانید که حساب حقوق و دستمزد یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین حساب‌ها در سیستم حسابداری به‌حساب می‌آید که باید به آن دقت فراوان شود؛ بنابراین این کتاب برای هر حسابداری ضروری است.

حتی کسانی که قصد شروع کسب و کاری را دارند، بدین معنا که کارفرما هستند یا در آینده خواهند شد، این کتاب بسیار برای آنها کاربرد خواهد داشت.

 

کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد

  کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد

این کتاب مختص مدیران، حسابداران، مشاوران مالی و صاحبان کسب و کار است. همان طور که از اسم آن پیداست، این کتاب با زبانی بسیار گیرا و همه فهم، مفاهیم اولیه حسابداری را به شما توضیح می‌دهد. خواندن این کتاب به شما کمک میکند تا بیشتر متوجه اهمیت خدمات حسابداری شوید.

 

کتاب اصول حسابرسی به زبان ساده

  کتاب اصول حسابرسی به زبان ساده

کتاب پیش رو نوشته مهدی عیسی پور که در سال ۹۷ منتشر شده است، به توضیح مفاهیم، شناخت و اندازه گیری در حسابداری، روش‌های حسابرسی و … پرداخته است. همان‌طور که می‌دانید  برای اینکه صورت‌های مالی شرکت یا سازمان، کاملاً درست و بدون هیچ خطایی باشد، حسابرسان موظف‌اند بر تمام عملکرد حسابرسان نظارت کنند.

در نتیجه صورت‌های مالی شرکت قابل اتکا است و افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند، به این شرکت اطمینان بیشتری خواهند کرد. به همین منظور این کتاب هم یکی از بهترین کتاب‌ های حسابداری به شمار می‌آید.

 

کتاب حسابداری را از صفر بیاموزیم

کتاب حسابداری را از صفر بیاموزیم

این کتاب با استفاده از یک شیوه نوین آموزشی و با استفاده از ادبیات، رمان، تاریخ، جامعه شناسی، روان‌شناسی و اقتصاد، به آموزش حسابداری می‌پردازد. این کتاب مناسب افرادی است که با تازگی وارد رشته حسابداری شده‌اند و خواهان یادگیری مفاهیم حسابداری هستند.

 

کتاب اقتصاد مدیریت و حسابداری مالی

کتاب اقتصاد مدیریت و حسابداری مالی

اقتصاد مدیریت و حسابداری مالی ام.کاسی ردی و اس. ساراس واتی ترجمه و تالیف دکتر محمدرضا شورورزی، کاملاً شما را با حسابداری مالی و اقتصاد مدیریت آشنا می‌کند تا در نتیجه بتوانید در تصمیمات مالی شرکت‌ها، به عنوان یک مدیر مالی یا مشاوره مالی، نقش آفرینی کنید.

 

کتاب تفسیر و به کارگیری استانداردهای حسابداری ایران

  کتاب تفسیر و به کارگیری استانداردهای حسابداری ایران

این کتاب پیش رو به توضیح مفاهیم نگه داشت سرمایه که در تعیین سود نقش مؤثری دارد، می‌پردازد. از آنجایی که تعیین سود با حفظ سرمایه شرکت‌ها، رابطه مستقیمی دارد، باید توزیع سود کنترل شود.

 

کتاب کلید حسابداری در Excel

کتاب کلید حسابداری در Excel

اکسل نرم افزاری است که تمام داده‌ها را به طور کاملاً منظم و سفارش سازی شده، دسته بندی می‌کند. در حسابداری مالی، حسابداری مدیریت و حتی بررسی سهام شرکت‌ها در بورس، به دلیل اینکه که داده‌های بسیار زیاد و گاهی بسیار پیچیده مواجه هستیم، برای همین می‌توانیم از این نرم‌افزار کامپیوتری که توسط وسیله کار حسابداران انجام می‌شود، استفاده کنیم.

در این کتاب پیش رو تمام آنچه را که شما برای انجام داده پروژه‌های حسابداری به این نرم‌افزار احتیاج دارید، را مفصلاً توضیح داده شده است. در نتیجه کار شما منظم‌تر، حرفه‌ای‌تر و عاری از خطا خواهد شد. به همین ترتیب این کتاب هم یکی از بهترین کتاب‌ های حسابداری به شمار می‌آید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نرم افزارهای حسابداری میتوانید به مقاله ۷ تا از بهترین نرم افزار حسابداری برای موبایل مراجعه فرمایید.

 

سخن پایانی

موسسه حسابداری ازتا در جهت ارتقای سطح دانش جوانان علاقه مند به این رشته، تعدادی از کتب ارزشمند در حوزه حسابداری و مالی را به شما معرفی کرده است تا بتوانید برای حضور در بازار کار حسابداری آماده شوید.

تا اینجا شما با بهترین کتاب های حسابداری آشنا شده‌اید. همیشه تمام معلمان و استادان، شما را تشویق به مطالعه و تحقیق می‌کنند؛ این بسیار کار درست و پسندیده‌ای است اما یک نکته بسیار مهمی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ کس تنها با خواندن کتاب، حسابدار نشده است مثل تمام رانندگان که تنها با کتاب راننده نشده‌اند؛ بنابراین شما باید در یک موقعیت کاری واقعی، خود را قرار دهید تا اینکه مطالبی را که خوانده‌اید کاملاً به طور عمیق درک کنید.

یک خبر خوب!

خوشبختانه ما در شرکت حسابداری ازتا، دوره آموزش حسابداری به همراه یک دوره کارآموزی و معرفی به بازار کار، بر گزار می کنیم تا علاوه بر اینکه شما آماده برای بازار کار شوید، خیلی سریع تر هم به درآمد خوب هم برسید.

۱ دیدگاه

  • #بهترین_کامل ترین_کتاب آموزش حسابداری در ایران
    #تالیف_دکتر_منصور_بروجردیان
    این کتاب بر اساس تمامی استانداردهای جهانی  حسابداری دوبل و قوانین مالی و مالیاتی و دفتر نویسی قانونی در ایران تالیف و همگام با آن نرم افزار حسابداری دوبل استاندارد پارسا ۲۰۰۰  طراحی و برنامه نویسی شده است
    مولف  این کتاب و طراح و برنامه نویس نرم افزار های حسابداری پدیده و پارسا
    جناب آقای دکتر ((   منـصـور بـروجـردیـان   ))
    برجسته ترین و زبده ترین  فرد در زمینه های حسابداری  ، حسابرسی  ،  و طراحی نرم افزارهای  حسابـداری در ایـران می باشنـد
     کتاب اصول حسابداری تالیف آقای دکتر منصـور بـروجـردیـان ، به لحاظ شیوه نگارش و توضیحات بسیار روان مطالب درسی اصول حسابداری و توجه بسیار دقیق و دیدی موشکافانه به مباحث حسابداری ، در نوع خـود بـی نظیـر می باشـد .
    در این کتاب شما با دروس و مباحث اصول حسابداری  ۱ و ۲ و ۳  با تمامی سرفصلهای درسی این رشته از ابتدا و تعاریف اولیه حسابداری ، تا تهیه صورتهای مالی ، بطور کامل آشنا خواهید شد .
    در این کتاب تمامی مباحث و دروس  اصـول حسابـداری با ارائه مثال های مختلف به شما آموزش داده شده و در فرصتی کوتاه و مدتی بسیار کم ، و با شیوه ای بسیار گویا و روان ،  به راحتی از شما یک حسابدار تمام عیار خواهد ساخت و آنقدر راحت و آسان این فن را فرا خواهید گرفت که حتی پیش تر از این فکرش را هم نمی کردید که به این راحتی حسابداری را فرا گرفته و به آن مسلط خواهید شد  .
    یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب ، که آن را از سایر کتب اصول حسابداری متمایز نموده و هیچ کتاب اصول حسابداری با چنین شیوه و متدی تا به حال تالیف نشده است ، فصل آموزش نرم افزار دوبل استاندارد پارسا ۲۰۰۰ و پـدیـده و طـرح ۲ مسئله نمونه و کامل حسابداری و حل آنها ،  که توسط این نرم افزارها انجام پذیرفته است  بوده ، که مشاهده و مطالعه این مسائل حل شده  با تمامی گزارشات مالی آن ،  شما عزیزان را  با انجام امورات حسابداری شرکتها و فروشگاهها و مؤسسات  کاملاً آشنا می سازد .
    در این کتاب شما مجموعه کاملی از  ۱ ) آموزش دروس اصول حسابداری  ۲ ) آموزش نرم افزار حسابداری پارسا ۲۰۰۰ و پدیده  ) طریقه استفاده از نرم افزار حسابداری برای انجام عملیات حسابداری شرکتها و مؤسسات  ۴ )  آشنایی با دفاتر قانونی و طریقه تحریر دفاتر قانونی با نرم افزارهای حسابداری و …..  ، را یاد خواهید گرفت .
    با توجه به مطالب فوق به تمامی دانشجویان ، دانش آموزان  ، کارآموزان ، حسابداران و صاحبان مشاغل مختلف و مدیران شرکتها و مؤسسات و کلیه افرادی که می خواهند حسابداری را خیلی زود و خیلی راحت فرا بگیرند ، توصیه می نماییم که حتماً این کتاب را تهیه و مورد مطالعه قرارداده و ( حسابداری را شیرین ) یاد بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *