شرکت‌های تولیدی، جزء پرتلاش‌ترین شرکت‌ها هستند؛ زیرا تولید کردن و عرضه آن به بازار، دارای چالش‌های فراوانی است. به همین دلایل انجام امور مالی و حسابداری این دسته از شرکت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ به طوری که اگر سیستم حسابداری شرکت‌های تولیدی نارکارآمد باشد، نه‌تنها موجب از کار افتادن شرکت می‌شود، بلکه خسارت‌های فراوانی را می‌تواند وارد کند. برای همین منظور شرکت سپیدار سیستم، نرم افزار حسابداری تولیدی را طراحی و راه‌اندازی کرده است تا تمام این چالش‌ها را حل و فصل کند. همانطور که در صفحه نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار اشاره شد، نرم افزار حسابداری تولید نیز جزء نرم افزاری شرکتی می‌باشد.

نرم افزار حسابداری تولیدی یکی از نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار است که تمام سیستم‌های به کاربرده شده در آن، مخصوص این حوزه کاری است. در کل نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم بر حسب نیاز تمام کارفرمایان، کارآفرینان و مدیران، طراحی و راه‌اندازی شده است.

برای تهیه و خرید این نرم افزار می‌توانید با شماره ۵۶ ۴۶ ۹۰۰۰ تماس حاصل کنید.

شرکت‌ تولیدی

باگسترش نیاز بازار و همچنین تقاضا، شرکت‌های تولیدی نیز روز به روز روبه افزایش است؛ به همین دلیل برای اینکه شرکت‌ها بتوانند بر بازار خود تسلط داشته باشند و به توسعه هرچه بیشتر شرکت بپردازند، اول از همه نیاز به سیستم حسابداری مناسب دارند. به همین ترتیب باید در این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشند. تشکیل یک تیم حسابداری و استخدام یک حسابرس داخلی و همچنین خرید نرم افزار حسابداری تولیدی ، از جمله کارهایی است که مدیران موظفند برای شرکت تولیدی خود انجام دهند.

 

بسته‌ نرم افزار حسابداری تولیدی

بسته نرم افزار حسابداری تولیدی ، یکی از کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین بسته‌های نرم‌ افزاری سپیدار است. این بسته نرم افزاری امکان محاسبه بهای تمام شده مواد اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. با اطلاع داشتن از بهای تمام شده محصول، می‌توانید به مدیریت حسابداری (مدیریت صنعتی) بپردازید؛ به گونه‌ای که آیا این محصول برای شما به صرفه است یا خیر؟ در صورتی که بهای تمام شده کالا مورد نظر، اشتباه محاسبه شود، شما هم در تصمیم‌گیری، دچار اشتباه خواهید شد؛ به همین دلیل نقش یک سیستم حسابداری دقیق در اینجا پررنگ می‌شود.

این بسته شامل ۷ سیستم است که هرآنچه که شما برای حسابداری تولیدی کسب‌وکار خود نیاز دارید را ، برطرف می‌کند. این ۷ سیستم عبارت‌اند از:

  • سیستم حسابداری
  • سیستم داریی ثابت
  • سیستم مشتریان و فروش
  • سیستم دریافت و پرداخت
  • سیستم تامین کنندگان و انبار بازرگانی
  • سیستم حقوق و دستمزد
  • سیستم تولید

 

سیستم حسابداری

 

این سیستم نقش پایه‌ای را دارد؛ به طوری که تمام فرآیندهای اصلی و پایه‌ای حسابداری مثل ثبت سند، را انجام می‌دهد. با استفاده از سیستم حسابداری می‌توانید تمام حساب‌های دفتری خود را به صورت خودکار و دقیق به ثبت برسانید و به این صورت تمام اطلاعات مالی شرکت در یک جا ذخیره می‌شود؛ در نتیجه با نزدیک شدن به پایان سال، تمام صورت های مالی، به صورت خودکار تهیه می‌شود و هیچ نیازی به بازنگری روی حساب‌ها نیست. این سیستم هم جزء بسته نرم افزار حسابداری تولیدی نیز می‌باشد.

 

سیستم دارایی ثابت

 

تمام شرکت‌ها اعم از تجاری، غیر تجاری، خدماتی و همچنین شرکت‌های تولیدی، قسمتی از دارایی‌های آن‌ها، شامل دارایی‌های ثابت می‌باشد. یکی از موضوعات بسیار بدیهی که یک نوع هزینه‌ نیز می‌باشد، هزینه استهلاک تجهیزات است. معمولاً شرکت‌های تولیدی، نسبت به سایر شرکت‌ها، از دارایی‌های ثابت بیشتری برخوردار هستند؛ به همین دلیل برای محاسبه میزان استهلاک و همچنین عمر مفید تجهیزات خود، نیازمند یک سیستم دارایی ثابت به طور کاملاً دقیق است. سیستم دارایی ثابت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بسته نرم افزار حسابداری تولید می‌باشد.

 

سیستم مشتریان و فروش

هرشرکتی و فروشگاهی، برای اینکه بتواند همچنان به فروش خود ادامه دهد، داشتن یک ارتباط موثر با مشتریان، یکی از ضروریات و همچنین امتیاز رقابتی است. در صورتی که واحد تجاری دارای سیستم مشتریان و فروش منظم و درستی داشته باشد، می‌تواند تمام اطلاعات حساب مشتریان خود را جمع آوری و دسته بندی کند؛ همین امر موجب افزایش رضایت مشتریان از شما و همچنین افزایش اعتماد و اعتبار واحد تجاری نیز می‌گردد؛ به همین دلیل سیستم مشتریان و فروش برای نرم افزار حسابداری تولیدی ، ضروری می‌باشد.

 

سیستم دریافت و پرداخت

سیستم دریافت و پرداخت سپیدار

به دلیلی گسترده بودن فرآیند مالی شرکت‌های تولیدی، مدیریت وجه نقد، از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین صورت برای اینکه بتوانید حجم زیادی از وجوه مالی شرکت را به طور دقیق و بدون خطا، مدیریت کنید، نیازمند یک سیستم دریافت و پرداخت مناسب هستید. بدین منظور شرکت سپیدار در بسته نرم افزار حسابداری تولیدی خود، سیستم دریافت و پرداخت را قرار داده است تا شرکت‌های تولید بتوانند علاوه بر مغایرت‌گیری مالی بین حساب‌های بانکی و حساب‌های شرکت، به مدیریت سررسید‌های چک مشتریان، بپردازند.

 

سیستم تامین کنندگان و انبار بازرگانی

سیستم تامین کنندگان و انبار بازرگانی نیز جزء بسته نرم افزار حسابداری تولیدی می‌باشد

تولید کنندگان، پس از تولید، محصولات خود را به بخش انبار منتقل می‌کنند. برای اینکه بتوانند محصولات تولید شده را سرموقع و به طور منظم، تحویل مشتریان خود، دهند، نیازمند یک سیستم تامین کنندگان و انبار بازرگانی منظم و دقیق هستند. برای مثال شرکت‌های تولید مواد غذایی که بحث تاریخ انقضا را نیز دارند، ضرورت دارد تا انبارگردانی خود را کاملاً سیستماتیک و منظم کنند. در غیر این صورت موجب ضرر مالی و هدر رفت منابع شرکت، می‌شود.

 

سیستم حقوق و دستمزد

سیستم حقوق و دستمزد

معمولاً شرکت‌های تولیدی، از نیروی انسانی زیادی تشکیل شده است؛ از آنجایی که مهم‌ترین سرمایه هر شرکتی، نیروی انسانی آن است، بنابراین برای مدیریت عملکرد نیروی انسان و پرداخت حقوق و پاداش و مزایا، نیاز به یک سیستم حقوق و دستمزد دقیق و به تفکیک هر کدام از پرسنل، دارید. سیستم حقوق و دستمزد سپیدار که جزء بسته نرم افزار حسابداری تولیدی سپیدار نیز می‌باشد، تمام اطلاعات کارکنان را ثبت کرده، متصل به تاریخ ورود و خروج کارکنان می‌شود و در نهایت حقوق و مزایای کارکنان را محاسبه می‌کند.

 

سیستم تولید

سیستم تولید

نقطه عطف تمام شرکت‌های تولیدی، جلوگیری از انحراف از تولید یا مصرف تا حد ممکن است. با افزایش انحراف تولید محصول یا مصرف مواد اولیه، موحب خسارات سنگینی می‌شود؛ بنابراین داشتن سیستم تولید مناسب برای تمام شرکت‌های تولیدی، یک امر واجب است. این سیستم نیز مهم‌ترین بخش بسته نرم افزار حسابداری تولیدی نیز می‌باشد.

 

مزیت‌های استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی سپیدار

  • تشخیص انحراف مصرف مواد و محل ضایع شدن تولیدات و اطلاع به کارفرما که باعث کاهش اتلاف مواد اولیه می‌شود
  • کنترل کامل انبار اعم از ورود و خروج محصولات و مواد اولیه که موجب افزایش کنترل داخلی شرکت می‌شود
  • نشان دادن دقیق موجودی انبار و برنامه ریزی خودکار برای تولید محصولات به طور سیستماتیک
  • پیش‌بینی میزان تولید؛ گزینش مناسب‌ترین روش برای مصرف مواد اولیه
  • ثبت سربار و دستمزد برآوردی هر سفارش و محاسبه‌ی هزینه‌های مواد اولیه؛ محاسبه‌ی راحت بهای تمام شده‌ی هر محصول
  • انبارگردانی و صدور تگ انبار؛ کنترل کامل انبار شامل کسری و موجودی محصولات
نتیجه گیری

برای داشتن یک بازدهی خوب، همیشه نیاز به تلاش فیزیکی بیشتر نیست، بلکه با سیستماتیک کردن برخی از فرآیند در سازمان‌ها و شرکت‌ها، علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، باعث افزایش بازدهی کارکنان نیز می‌شود. یکی از پایه‌ای ترین اصلاحات در شرکت‌ها، سیستم حسابداری و مدیریت مالی آن‌ها است. در شرکت‌های تولیدی نیاز به یک سیستم دارند که همان‌طور ذکر شد، کاملاً متناسب با کار آن‌ها باشد. شرکت سپیدار برای این منظور بسته نرم افزار حسابداری تولید را راه‌اندازی و به بازار عرضه کرده است.

یک خبر خوب!
شرکت حسابرسی ازتا، یک دوره آموزش حسابداری کاربردی به طور کاملاً عملی و کاربردی برگذار می‌کند که برخلاف سایر آموزش‌های بازار، دارای یک دوره کارآموزی و معرفی به بازارکار است.
۰/۵ (۰ نظر)